skip to Main Content
ارتباط درمانگر با پول

ارتباط درمانگر با پول

ارتباط درمانگر با پول

ارتباط درمانگر با پول

عنوان اصلی: Show Me the Money
نویسنده: Kachina Myers
انتشار در: Contemporary Psychoanalysis
تاریخ انتشار: 2008
تعداد کلمات: 10 هزار کلمه
تخمین زمان مطالعه: 80 دقیقه
ترجمه: تیم ترجمه‌ی تداعی

ارتباط درمانگر با پول

چکیده

حق‌الزحمه بیان‌گر میل روانکاو است. منازعات پولی میان بیمار و روانکاو، فرصتی عالی فراهم می‌آورد تا تعارض سوبژکتیویته‌ها آشکار و درک شود. در عوض، اجتناب از منازعات مرتبط با حق‌الزحمه می‌تواند به رکود درمان و فقر روانکاوی منجر شود. با وجود این، روانکاوان غالباً از این بحث می‌ترسند و اجتناب می‌کنند، چون می‌دانند که حق‌الزحمه به معنای دخالت سرزده‌ی نیاز خودشان است. دیدگاه خاص جسیکا بنیامین درباب بیناسوژگی نشان می‌دهد که معضل یا این/یا آن مربوط به نیازهای رقیب را می‌توان از طریق فرآیند کاوش هم این/هم آن حل و فصل کرد که بازشناسی متقابل را برقرار می‌سازد. به راستی مذاکرات مولد در مورد حق‌الزحمه می‌تواند صمیمیت بین بیمار و روانکاو را گسترش دهد و موجب افزایش ظرفیت بیمار در رابطه با پول، تعیین حدود، جاه‌طلبی، میل و همدلی در زندگی بیرونی او شود. هم مقاومت روانکاوان برای درخواست پول بیشتر، و هم مقاومت بیماران در برابر پرداخت، توصیف شده‌اند. دو نمونه‌ی بالینی وجود دارد، که یکی از آن‌ها مشکلات طفره‌روی از این تعامل خیانت‌آمیز را نشان می‌دهد، و دیگری قدرت دگرگون‌ساز مواجهه با حق‌الزحمه را روشن می‌سازد.

کلمات کلیدی: پول[۱]، حق‌الزحمه[۲]، تعارض[۳]، بیناسوژگی[۴]، تقابل[۵]، صمیمیت[۶]، میل[۷]

پول چه مسیری را از رابطه‌ با دلبستگی تا بیناسوژگی، پشت سر گذاشت؟ در حالی که روانکاوی چرخش رابطه‌ای بی چون و چرایی را پشت سر گذاشته است، سوژگی روانکاو در رابطه با پولی که به او پرداخت می‌شود به نحو شگفت‌آوری بررسی و افشا نشده در ادبیات باقی مانده است. در حالی که سوژگی روانکاو به طور کلی احترام کسب می‌کند، میل روانکاو برای پول همچنان کثیف، حقیر و بدنام مانده است.

محدودیت دسترسی به ادامه‌ی مطلب

دسترسی کامل به محتوای تخصصی تداعی صرفاً برای اعضای ویژه‌ی تداعی در نظر گرفته شده است.

با عضویت در تداعی و فعال کردن عضویت ویژه‌ به امکان مطالعه‌ی آنلاین این مقاله و تمام مقالات تداعی شامل نظریات روانکاوی، رویکردهای مختلف، تکنیک‌های بالینی و مواردی از این دست دسترسی ‌خواهید یافت. عضویت ویژه فقط برای مطالعه‌ی آنلاین در سایت است و امکان دانلود پی‌دی‌اف با عضویت ویژه وجود ندارد. اگر نیاز به پی‌دی‌اف مقالات دارید، آنها را بایستی جداگانه از طریق فروشگاه مقالات تهیه کنید.

در این صفحه می‌توانید پلن‌های عضویت ویژه را مشاهده کنید و از این صفحه می‌توانید نحوه‌ی فعال کردن عضویت ویژه را ببینید.

اگر اکانت دارید از اینجا وارد شوید.

اگر اکانت ندارید از اینجا ثبت‌نام کنید.

3 کامنت
  1. با سلام و خسته نباشید. من ۴ روز پیش مقاله شما رو خریداری کردم ولی متاسفانه لینک دانلودی برام ارسال نشده.
    شماره پیگیری پرداخت ۲۶۲۹۵۳ هست . لطفا پیگیری بفرمایید.

    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

Back To Top
×Close search
Search
×