مقالات اخیر
-
واچیدنِ فرهنگ: فرهنگ بهمثابه رؤیا
واچیدنِ فرهنگ: فرهنگ بهمثابه رؤیا مهدی نوریان[۱] واژه «واچیدن» را بهعنوان برابرنهادی برای فعل انگلیسیِ unravel برگزیدم و آن… ←
-
«زمین شر است»: دربارۀ مالیخولیای لارس فون تریه
«زمین شر است»: دربارۀ مالیخولیای لارس فون تریه سرجیو بنونوتو فارسیِ آرمین دارابینژاد[۱] احمقانه سخن گفتن نمیتوان بی… ←
-
هنر و جایگاه تحلیلگر چرا لکان در سمینار یازدهم برای تشریح ابژۀ a به قلمرو هنر، به خصوص نقاشی روی… ←
-
چرا ما عاشق افرادی میشویم که هیچ علاقهای به ما ندارند؟
چرا ما عاشق افرادی میشویم که هیچ علاقهای به ما ندارند؟ برای اغلب ما، روابطی که در آن عشق ما… ←
-
اضطراب به مثابه راهی برای انکار ما انسانها همه، به اشکال مختلف، متخصصان «انکار» هستیم. بهطور گیجکنندهای، تشخیص برخی از… ←
-
در ستایش آسیبپذیری اجازه دهید با صراحت بیان کنیم که اگر ندانیم که چگونه آسیبپذیر باشیم، نمیتوانیم شریک عاطفی… ←
-
در باب مشغلهی مزمن و آشفتگی درونی
"من خیلی گرفتار هستم!" این جمله میتواند بازتاب مشکلاتی اساسی باشد. در دنیای در حال حرکتِ ما، «مشغول بودن/مشغله داشتن»… ←
-
بحثی پیرامون عشاق دردسرساز و اجتنابی
زمانی میرسد که عشاق متوجه میشوند بدون داشتن درک اندکی از نظریهی دلبستگی - و گفتگوی متقابل درمورد آن -… ←
-
مروری بر کتاب «مغاک جنون» اثر جرج اَتوود جرج اَتوود چهرهای مطرح در روانکاوی معاصر و استادی برجسته در… ←
-
چرا ما شریک عاطفی خود را «دوپاره» میکنیم؟
چرا ما شریک عاطفی خود را «دوپاره» میکنیم؟ یکی از کشفیات عجیب اما مهم روانکاوی این است که یک نوزاد… ←